Lasse Lindh

 

Godmorgon!

Sitter här och lyssnar på lite Lasse Lindh. Han är så jävla bra. Jag har alltid undrat vad han heter, men i helgen när jag var hemma hos Sandra så visade det sig att hon också gillade honom (varför blir jag inte förvånad ;) vi har ju alltid haft samma musiksmak, hehe) och hon visste vad han hette...

 

Fan känner mig lite stressad, ska snart gå till bussen för jag ska på möte på arbetsförmedlingen. Usch vad segt, jag hatar möten, har så svårt att koncentrera mig...Hoppas det inte är så långt och hoppas fan inte att man träffar någon som man absolut inte vill träffa...Det är ju informationsmöte för ungdomar så det lär ju vara någon man känner eller i alla fall vet men det är, suck...Aja, jag får köra på den här stilen:

"Don't see me, don't see me, don't see me"... "HEYYY!!!" ... "f*ck"

;)

De här två låtarna är mina favoriter med honom:


Vi träffades liksom på chans
på nåt sätt ramla vi in i varann
och tänk att något jag alltid trott
skulle vara så svårt va så lätt

vi träffades liksom på chans
två katter i skydd ifrån regnet nånstans
och aldrig har kärlek drabbat mig så
och jag vet
jag är hopplöst svår ibland

men aldrig aldrig att jag
tänker låta något ont
hända dig jag håller dig hårt
tätt intill mig genom regn och blåst
och alltid alltid att jag
kommer vaka över dig
genom mörkret jag leder dig
jag finns i varje steg du tar
så du behöver aldrig mer vara rädd

ingen ser och ingen vet
hur du lyser och hur du fångar
upp min skugga när jag är svag
och hur jag älskar att vakna
upp bland dina blonda lockar

och aldrig aldrig att jag
tänker låta något ont
hända dig jag håller dig hårt
tätt intill mig genom regn och blåst
och alltid alltid att jag
kommer vaka över dig
genom mörkret jag leder dig
jag finns i varje steg du tar
så du behöver aldrig mer vara rädd

och alltid alltid att jag
kommer vaka över dig
genom mörkret jag leder dig
jag finns i varje steg du tar
så du behöver aldrig mer vara rädd

Du är en tröst för gråtna ögon du är min fallskärm när jag faller om natten
Du sover som ett barn och jag saknar att kunna sova så
Du är äger mitt blod och du är slagsmålet jag aldrig kan vinna
Och jag känner mig bara så jävla tom ibland

Jag klarar mig aldrig ensam
Jag klarar mig aldrig ensam

Jag kan aldrig mäta mig med ett hjärta så gott som ditt
Det är så stort och sväljer mig helt
Jag är Gabriel på väg ner genom himlen
Och jag är bra på att vara själv men usel på att vara ensam
Och jag känner mig bara så jävla tom ibland

Jag klarar mig aldrig ensam
Jag klarar mig aldrig ensam


Byebye, ha en superbra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0