Min nya lilla gullegris

 

Alltså, den här hunden har helt klart blivit min nya lilla gullegris...

 

 

Han är så himla söt, imorse så låg han mest framför dörren och var ledsen för att hans matte hade lämnat honom, jag trodde aldrig att han skulle röra sig därifrån då, förutom när vi var ute och gick förstås...Men efter ett tag så blev han jätte kelig och ville ligga med mig i soffan och allt. Egentligen så hade jag bestämt med mamma att han inte fick vara i soffan, men vad skulle jag göra? Han la sig så nära och tog sin tass och "puttade" på mig för att han ville att jag skulle klappa honom. Han var så jävla söt. Så jag lät honom ligga där. Så sov vi en stund tillsammans. Men jag tog fram dammsugaren direkt efter, så don't worry mamma, om du läser detta ;)

 

Såhär såg Milo ut när Monique precis hade lämnat honom...

Visst ser han ledsen ut? Jag fick typ panik. Visste inte hur jag skulle göra honom glad. Juste, checka hans gossedjur ;) Det gjorde det typ ännu mer dramatiskt, haha, han gick runt och bar på den som en liten unge...Tur att det blev bra sen!

 

Idag har jag varit ute och gått 4 långpromenader med honom, men vi gick aldrig här i skogen i Ursvik utan vi gick lite andra vägar eftersom det var så blött. Det gick ju naturligtvis inte att komma undan att bli blöt, men jag tänkte att i skogen så är det ju massa lera och då skulle han bli ännu blötare och smutsigare...

 

Nu är det inte så långt kvar tills Monique kommer och hämtar honom...Han kommer nog bli jätteglad när han ser henne. Men hoppas han inte har tyckt att det har varit allt för hemskt att vara här. Men det tror jag inte...Vet inte om jag ska ha honom imorgon också, men jag tror det och då kommer det nog vara lättare att lämna honom.

 

Men nu ska jag förbereda maten lite, idag ska vi äta grekiska köttbullar med klyftpotatis och tzatziki och tomatsås. Det heter något speciellt på grekiska, men kommer inte ihåg vad :P Men gott va? Vi köpte med oss kryddor från Grekland så om vi har tur kanske det kommer att smaka äkta grekiskt ;) Hehe...Vi får väl se.

 

Bye

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0