Aldrig mer Rockbar

Vi kan prata i timmar om sånt vi tror vi saknar
och om hur staden och vardagslivet tillslut stal all vår ungdom och all vår kärlek
Men vi var inte menade att slåss, vi var menade att älska
och jag hatar mig själv när jag hör mig gnälla på dig för nån skitsak

Men inget av det här betyder något
Det är bara ord som gått vilse i allt det svarta och kommit i mellan oss

Tvåsamhet är ondskan och singelliv det dödar, vi bygger murar
Runt våra hjärtan för att hålla det tryggt men jag vill inte vara trygg
Jag vill ju brinna och sånt och minnas hur vacker du är
och varför jag en gång föll så hårt och handlöst för dig

Men inget av det här betyder något
Det är bara ord som gått vilse i allt det svarta och kommit i mellan oss



Hejsan!
Jag vet inte hur många gånger jag tänkte sätta mig och skriva mer i bloggen igår, jag började till och med på ett inlägg flera gånger men jag var så stressad igår så jag hann aldrig. Jag var ju först på arbetsförmedlingen, sedan åkte jag hem och gick ut med hunden, efter det så åkte jag och träffade Jennie och tog en fika och grattade henne, sedan mötte jag upp mamma och gick och fotade mig till mitt legg som egentligen skulle vara till min 18-årsdag men som tydligen kommer ta längre tid än vad vi trodde, efter vi hade fotat mig så gick vi till lindex och köpte en bh till mig, sen åkte vi till ikea och köpte schabloner till min fondvägg och lite annat smått och gått som man alltid lyckas få med sig när man är på ikea ;) sen åkte vi hem och åt middag, efter det fick jag stressa som fan för att jag skulle åka och möta upp Jennie och några för att vi skulle fira henne på Rockbar i sumpan.

Kvällen var först jättetrevlig, vi drack, snackade skit, skrattade och sjöng för Jennie. Men när Rockbar sedan skulle stänga så förvandlades den trevliga kvällen till skit...Det började med att personalen sa till oss att dom skulle stänga och då frågade Jimmy om han bara fick dricka upp sin öl...Ja visst sa en av personalen, men han stod ändå kvar bredvid Jimmy, som om han menade att Jimmy skulle svepa hela ölen på en gång...Men det tänkte han ju inte göra. Så Jimmy fortsatte dricka, i sin egen takt men ändå något fortare...Då bestämmer sig helt plötsligt den här killen från personalen som stod bredvid Jimmy att ta ölen ifrån honom, han tog liksom tag i ölglaset när Jimmy satt och drack...Så Jimmy blev jättearg och frågade vad han höll på med och sa att han har rätt i att dricka upp sin öl som han har betalat för, men killen från personalen bara skakade på huvudet och försökte rycka glaset från Jimmy...När han tillslut rycker så hårt att han får tag i glaset så skvätter nästan hela ölen ut över Jennie, på hennes Jacka, så hon blir jättearg och reser sig upp och full som hon var så klappade hon till killen från personalen och då kommer krogens ägare, en fet, hårig turkgubbe och tar tag i Jennie och hennes armar och hon skriker för att det gör ont. Och då reagerar Jimmy och Robin och blir jättearga och ber gubben släppa Jennie. Jennie kommer tillslut låss och killarna försöker prata med personalen och fråga vad dom håller på med.

Jag vet inte om jag får fram det tillräckligt tydligt nu när jag skriver men personalen var riktigt otrevliga...Så killarna började bråka med personalen och sa att dom vill ha tillbaka pengar för ölen eller för hela kvällen. Då gick killen från personalen och ringde polisen, Robin gjorde samma sak från sin mobil...Båda pratade med polisen. Medan dom pratade med polisen så sa turkgubben massa saker på persiska (jag vet att man inte är turk när man pratar persiska, men jag säger alltid turk oavsett ursprung :P Tycker liksom att det är same shit även om det verkligen inte är det) men i alla fall, Jennie som har varit tillsammans med en kille som pratar persiska förstod vad gubben sa och blev jättearg och tog tag i min arm och började gå med mig mot utgången, bakom oss hör vi då hur killarna och pesonalen står och skriker på varandra och är jätte agressiva så vi skyndade oss ut och ställde oss där utanför och väntade, för vi ville inte bli mer inblandade än vad vi redan var...Vi tittade bort i någon minut men helt plötsligt så hör vi en krasch där inne och vi vänder oss om och ser glas på hela golvet, Robin hade blivit ännu argare och hade dragit ner massa glas. Gubben tittade först på honom sedan började han springa emot honom och Robin sprang ut genom utgången med gubben efter sig, gubben skrek massa saker på persiska och Jennie som förstod vad han sa skrek något tillbaka på persiska och då blev gubben helt galen och sprang emot henne och slog henne i ansiktet och huvudet så hon ramlade ner i backen och river upp hela knät och armbågen. Jag som stod helt förstelnad satte mig bredvid Jennie på marken och försökte lugna henne och då bad hon mig ringa till polisen så då gjorde jag det och polisen fick mitt nummer och dom sa att dom skulle skicka en bil...Men dom kom aldrig. Vi började tillslut gå därifrån. Jag ringde mamma och var jätteledsen och frågade om hon kunde hämta mig och det gjorde hon...Även fast klockan var 2 och hon skulle jobba idag...Gulliga mamma. Hon blev såklart jätteorolig.

Så ja, så lyckad blev den kvällen...Stackars Jennie. Det var liksom hennes 18-årsdag...Tänk om min 18-årsdag också blir så? Jag skulle bli jätteledsen då...

En sak är i alla fall säker, jag kommer ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer gå på Rockbar. Personalen är fan sjuka i huvudet. Jag menar, inte FAN slår man sina kunder? Hur otrevliga dom än är och vad dom än säger...Man gör bara inte det. Och speciellt inte en liten tjej!!! Det vet ju vem som helst. Man ringer ju polisen om något problem uppstår. Men den här gången så var det ju dom som var otrevliga redan från början...Det var dom som gjorde fel. Sen att mina vänner blev arga och också gjorde fel, det vet jag, men dom var fulla och det hade ju inte behövt bli så om personalen var trevliga. Usch...Gubben var så jävla äcklig. Drömde mardrömmar om honom i natt...Han var helt crazy, det var helt svart i hans ögon...

Tänk om inte Jennie hade kunnat persiska, då hade vi inte haft någon aning om vad han sa...Vilket jävla äckel alltså! Han sa bland annat att hon var en hora som ligger med alla i hennes land osv.

Sådana som han borde inte få vara i Sverige.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0